Saturday, June 13, 2009

Stone Mountain - prvi deo

U ponedeljak smo imali zajednicki slobodan dan pa resili da odemo negde, da nesto novo posetimo i osetimo. Izbor je pao na Stone Mountain (Stenovita planina), atrakciju koja se nalazi nedaleko od centra Atlante.

Stone Mountain je najveci "komad" granita na svetu koji se nalazi iznad zemlje, doseze do 513m nadmorske visine, 251m se izdize od okoline a sirina ispod zemlje mu je 14Km. Na jednoj strani su uklesana tri bitna lika iz vremena konfederacije i gradjanskog rata, predsednik Jefferson Davis i generali Robert E. Lee i Thomas Jonathan "Stonewall" Jackson na svojim konjima Blackjack, Traveller (Putnik) i Little Sorrel (Mali dorat). Gravura ne izgleda velika ali je povrsine 12.000m2 i nalazi se 120m iznad zemlje. Sve je zapocelo kao ideja 1912. a sa klesanjem se pocelo 1916. i sa velikim prekidima radilo se skoro 55 godina.

Na internetu sam naisao i na podatak da je na Stone Mountain-u 1915. godine formiran Ku-Klux-Klan (takozvana druga generacija, prva je trajala 1865-1870) ali o tome tamo nista nismo saznali. Inace sam veliki protivnik KKK pokreta i ovo sam naveo samo kao informaciju.

Do vrha planine se moze stici pesaka ili zicarom, aj' cik pogodite sta smo mi odabrali ;) Iz granita tj. iz pukotina u njemu mestimicno rastu cetinari i neke retke i zasticene sitne biljne vrste a stalno ga nadlecu orlovi. Vidik je sjajan, cela Atlanta se vidi u daljini i sve sume koje je okruzuju. Okolo se prostire ogroman park sa puno atrakcije koje je nemoguce obici u jednom danu, mi smo tamo proveli 8 sati i nismo stigli da obidjemo sve. Divno je sredjeno i organizovano, puno sadrzaja za decu, odrasle, rekreativce i turiste. Toliko stvari koje smo prvi put videli i doziveli, predivna avantura.

Kraj prvog dela, nastavak za dan-dva, mnogo mi se spava a Iva testerise u najvece ;) Za to vreme bacite pogled na slike u albumu Stone Mountain.

No comments: