Wednesday, February 4, 2009

Ispovest bivseg pusaca... :)

He he he... nekada daaavno i ja sam bio pusac. Propusio sam odmah posle osnovne skole i to je trajalo citavih 18 godina. Takav sam strastveni pusac postao da sam cim se probudim morao prvo da zapalim jednu da bih uspeo da se iskasljem i otvorim oci. Svestan sam bio da mi strasno smeta ali sta da radim kad sam obozavao cigarete.
Naravno, ne secam se svojih pusackih godina sa gadjenjem jer mi je bilo super ali mi je jos draze sto sam prestao.

Za tih 18 godina promenio sam nekoliko "modela", kada sam propusio i posao u srednju skolu pusio sam cigarete za koje i sada tvrdim da su bile u samom vrhu - Sarajevsku Drinu. Obozavao sam je i ostao sam joj veran sledecih par godina tj. dok se god mogla naci na ovim prostorima. S vremena na vreme bih se pocastio (ipak je bio dosta skuplji) nekom paklom Sarajevskog Marlbora koji je uz gornju Drinu za mene tada drzao tron kvalitetnih duvana. Bond je bio siroko u upotrebi tih godina ali ja ga nikako nisam voleo.

Sledeci mi je bio Lucky, tu moram da naglasim da je po meni najkvalitetnija i najlepsa cigareta svih vremena definitivno Lucky bez filtera! Ko ga je ikada probao sigurno zna o kojoj aromi pricam, i posle toliko godina ja se secam njegovog mirisa. Iz nepoznatih mi razloga uvek je bio problem naci mali Lucky kod nas u prodaji tako da sam koristio svaki odlazak preko da ga kupim na Free Shop-u. Kad nije bilo malca bez filtera dobri su bili i Lucky King Size i 100's.

Posle Lucky-jevih godina doslo je vreme Marlbora, omiljeni mi je bio Light 100's, "zlatna stotka". Fina cigareta, dosta skuplja od mnogih ali daleko od najskupljih. Crvenu stotku nikako nisam voleo, nije mi se svidjala i mislim da u zivotu nisam ispusio ni jednu celu paklu. Ali nisu svi isto gledali na Marlboro, bile su tu "cetvorke", "petice", "karbon"... taj mi je oduvek naziv bio najsmesniji jer su neki smatrali da je Marlboro karbon specijalna pakla koja se nadje jedna do maximum 2 u boxu, kvalitetniji i jaci, a u stvari to je bila pakla na kojoj se nalazilo random upozorenje da duvanski dim sadrzi carbon monoxide i da je stetan kao i ostali. Evo, bas sam nasao divan tekst na Vukajliji koji verno opisuje taj fenomen pa cu ga preneti:


Fenomen koji se javio tokom sankcija kada su se cigarete više prodavale na ulici nego u trafikama. Elem, tada je, iz nekog nepoznatog razloga, posebno bio cenjen takozvani Marlboro Karbon koji se ni po čemu drugom nije razlikovao od nekog drugog Marlbora osim što je na pakovanju imao upozorenje :Cigarette Smoke Contains Carbon Monoxide. Zašto je bio više cenjen, ni danas mi nije jasno???

Kupac: Jel' imaš Malboro?

Ulični prodavac: Ima.

Kupac: Jel' ima Karbon?

Ulični prodavac: Nema, samo Risk i Komplikate.


*********************

Surgeon General's Warning: Smoking causes lung cancer, heart disease, emphysema, and may COMPLICATE pregnancy.

Surgeon General's Warning: Quitting smoking now greatly reduces serious RISKS to your health.

Surgeon General's Warning: Cigarette smoke contains CARBON monoxide.



Par godina je u igri bio Classic 100's, po meni dobar odnos cena-kvalitet a onda se ponovo u nas dom uselio Marlboro :) Ovaj put King Size i to na box. E to je bio pocetak kraja... cim krenes da kupujes cigarete na box odmah dolazi do povecanja broja ispusenih cigareta dnevno jer uglavnom uvek imas novu paklu pa ne moras da se cimas do trafike i sl. Cak smo kupili ja mislim 20 boxeva da bi dobili bolju cenu... tamanili smo ih kao cokoladice... sve do predzadnje pakle, ja sam se svako jutro budio kao da sam prespavao u kotlarnici, non-stop sam kasljao, bolela me pluca, srce me probadalo i kad sam dosao do te zadnje pakle kazem Ivi da vise necu da pusim, ne na mesec dana kao sto sam nekada imao obicaj nego za uvek!

I da bih bio jos jaci karakter ostavicu tu zadnju paklu neotvorenu! Tako je i bilo... napisem ja na njoj flomasterom datum kada se sve to desilo i jos je cuvam. Sutra ce biti pune 2 godine. Ono sto mi je posebno drago je da mi se u tome i Iva pridruzila, kako bi mi rekli better ever then never, tako da je njoj danas 4 meseca nepusackog staza :)


Ja za ove 2 godine nisam dim povukao, niti planiram osim jednog izuzetka ;) Za nasu svadbu decembra meseca, ja sam imao jos 3 cigare (tompusa) koje sam godinama cuvao pa rekoh - steta da se bace :) Miketu (koji nije pusac) i kumu Dejanu dam po jednu La Habaneru a ja uzmem Cohibu i udri... 2 sata bez prestanka :)))))))))

13 comments:

kaneolopa said...

Jedan mali info :D Ovde je Malboro $8.00 i to onaj crveni obicni. Mi smo ostavili poslednju paklu na Surchinu kada smo kretali. Ovde smo nasli divnog turchina kod kojega uzimamo cigarilose ... i to pusimo s'vremena na vreme. Verovato ili ne Kohiba Romeo & Julia su kubanci koji se ovde mogu naci onako regularno. Nama stoji pride u ugovoru da je zabranjeno da pushimo u stanu, pa chak i nasim gostima i okolo zgrade i sve po redu. U celokupnom gradu je zabranjeno pusenje po barovima i kod ulaza u zgrade i to morash biti udaljen 6ft minimum od ulaza da bi pusio. A u Californiji se kazne za pusenje na javnom mestu krecu cak i do $300, dok u Nashvillu imash barove u samome centru grada na kojima je nalepljeno Smoker wellcome. Sve zavisi od dela do dela US. Cestitam na izdrzljivosti. Mi smo pre par godina ostavili na dve godine cigare... ali smo nekako ponovo poceli, medjutim kada dodjes vamo bices zahvalan sebi na odluci.

Anonymous said...

Svaka cast! Da samo znas koju ja antipusacku propagandu vodim svima oko sebe, na poslu, kod kuce ... I ne posustajem :)
Jos jednom svaka cast! Pravi primjer :)

stefi

Anonymous said...

I ja vodim propagandu ali pusacku hihihihihi i ne posustajem - ne sto ne mislim da je pusenje ok, naprotiv, nego dokle god americkim antipusacima smeta pusenje na terasama u restoranima, a ne smetaju im dlake od sopstvenih kucica koje ajd' sto njima nego i drugima lete u tanjire pa jos kad krenu istom rukom da hrane i sebe i kuce e pa ewwwww! Pa jos kad lepo vidim da ti isti antipusaci drze cigarete u kolima lol e jesam prznik, a? hahahahhaha

Igor said...

Pa sta fali kucama :) ... ali macke AAAAAAA!!!
Moram reci da sam sada u divnoj poziciji, odavno me je prosla pusacka kriza, prosla me je i manija da ubedjujem druge a prebrodio sam i period kada mi je smetao dim.
A kazem da sam u divnoj poziciji jer ne moram vise da razmisljam dal' je negde zabranjeno pusenje ili ce nekome smetati ako zapali. Ma super mi je :))) a primetna je i usteda, nas dvoje smo pusili pa sada vise ne kupujemo cigarete... kako Danica rece jedna pakla $8 a mi bi najmanje kupovali 2 1/2 dnevno to mu dodje $600 mesecno tj. $3.40 na satnicu. To je fino povecanje plate, zar ne?

Anonymous said...

Svaka cast za quitting :) I ne, nista ne fali kucama (ja ih obozavam) ali fali ponekim vlasnicima kuca i u glavi i u ponasanju hihihihi Inace ja placam Spirit (daleko skuplji od Marlboro) $38 a box...

Igor said...

$38 za box kao 10 pakli (200 cigareta) ili jednu paklu (20 cigareta)?
Ne planiram da propusim ni u kom slucaju hahaha samo me interesuje :)

Anonymous said...

$38 za box kao 10 pakli American Spirit :) $32 Marlboro, ostalo od $28 do $35. Kupujem u Costco. Na gas stations je box Spirita sa taxom $65, u Tobacco shops od $45 do $50. To je ovde kod mene. E sad - u Las Vegasu je na stripu svaka pakla flat $12, izuzev kad se kockas hihihi onda je sve dzabe, samo cici sto te sluzi placas tip lol

Igor said...

Sad ja ko svaki srbin da bacim racunicu koliko boxeva da dovucem da prodam i koliko sam tu dobar :)
Ma jedva cekam da nam ti i Zoki "prodate" Vegas turu, ubicemo jedan vikend gore sto pre!

Anonymous said...

Jaooooo Vegas, baby!!!!! U aprilu nam godisnjica, sad sam gledala neke sobe (ono - jacuzzi i ostale perverzije) - sreda i cetvrtak $47 per night!!!! vieknd $110! E pa stvarno! Pa dzabe! Nisam ti rekla - gradi se brza pruga LV-LA! Pa nisu ni oni prosti: posle posla sednes u petak na voz, za dva sata si tamo, ubijes se od svaceg, i ne treba ti soba, ujutro sednes na voz za nazad i lepo odspavas do kuce! E pa, oterace nas u propas'! Voleeeeeem Vegas! Pada tura cim stignete!

Igor said...

Hahaha e pa stvarno svega ima u toj Ameriki!
Znaci bice i takvih voz kombinacija, pa gde mi onda tamo da potrosimo pare!? Sve mi to super zvuci ali mi nesto jos fali... kako da petak posle posla sednem na voz ako nemam posao - posle cega onda? Nije valjda da cu morati i tamo da radim!? ;)

Anonymous said...

Lucky bez filtera.... bomba!!!!!!!

Anonymous said...

U filmu umri muski 3 ili 4, na kraju filma kada telefonira sa govornice... guzva paklu laki bez filtera

Anonymous said...

Slovenija